“НА ПЧЕЛИТЕ С ЛЮБОВ”

НАЦИОНАЛНА ИНФОРМАЦИОННА КАМПАНИЯ
“НА ПЧЕЛИТЕ С ЛЮБОВ”
НА ПЧЕЛИТЕ С ЛЮБОВ

Дизайн на логото: Крис Костова

Ръководител на проекта: Петя Чалъкова

Творчески екип: сдружение “Щипка”

Партньори и съ-организатори: Национално Сдружение на Жените Пчелари

Период на изпълнение: октомври 2014 – февруари 2016

Национална информационна кампания “На пчелите с любов” 2014 – 2015 г., се подкрепя от над 50 организации и получи признание в конкурса “Дарителска програма на MOTO-PFOHE за опазване на природното и културно наследство на България – 2014г.”.

www.shtipka.org

fb: НА ПЧЕЛИТЕ С ЛЮБОВ


Национална информационна кампания “На пчелите с любов” си постави за цел да достигне до възможно най-много хора за една година и да ги информира за състоянието на пчелите в България и как тези изключително важни за нашия живот същества могат да бъдат опазени и защитени, кое най-често ги убива и кое ги прави може би едни от най-важните живи организми в нашата екосистема.

Кампанията се състои от пет последователни етапа.

I. Подготовка, събиране на данни и партньорска мрежа – в този етап подготвихме и изпратихме проект към “Дарителска програма на MOTO-PFOHE за опазване на природното и културно наследство на България – 2014г.”. Благодарение на получената награда и многобройните партньорства с редица неправителствени организации, институции и фирми, успехме да реализираме дейностите от следващите етапи;

II. Стартиране – в този етап поставихме началото на кампанията като за дата на старта избрахме Денят на пчеларите – Св. Харалампий, 10 февруари. В този ден направихме няколко събития с цел да привлечем вминанието на хората към проблема чрез по-интригуващи подходи. Организирахме флашмоб в софийското метро, безплатни прожекции на филми за пчелите, дегустация на мед и транформация на старата полицейска кабинка в София;

III. Същински – в рамките на една година посетихме над 30 събития, срещнахме се със страшно много хора, събрахме много почитатели и си партнирахме с над 50 организации и форми, организирахме различни образователни, екологични и социални акции, всички до една с фокус върху опазването на пчелите в България. Едни от водещите инициативи, като някои от тях продължават и до днес, са:

  • 21 ГРАМА ЗЛАТО – екологична акция, финансирана с награда от 500 лв. от “Нулеви отпадъци” – За Земята. Задачата ни в рамките на тази акция е да убедим представителите на сектор ХоРеКа, че медът в опаковките за еднократна доза и пакетираният в нерециклируеми опаковки мед може и е по-изгодно да бъде заменен с чист мед, в големи разфасовки, директно закупен от български производители.
Репортаж за предаването "Преди обед"

“Медче” без пакетче

Още за проекта можете да намерите на сайта на кампанията, посочен по-горе, както и тук.

  • WHO’S THE BEE – арт-акция, която взе участие в два софийски фестивала. Основни поддръжници на тази акция, на които благодарим за помощта и седействието са Иван Шопов (графика и музика), Цветан Игнатовски (фотограф), Теодосий Спасов (лице за “Познай кой е зад маската на пчелата”), Леонид Йовчев (лице за “Познай кой е зад маската на пчелата”), екипът от графични дизайнери по кампанията и екипът на печатница Atera. Сега предстои да се реализира и в интернет пространството. В Who’s The Bee каним специални гости, които подкрепят каузата на кампанията и които вярват, че опазването на пчелите е от съществено значение за нашия живот. Зад концепцията на акцията седи идеята, че каквото и да правим във всекидневието си, пред силата на природата, ние всички се оповаваме на едни и същи закони и именно тя е тази, която има право да разполага с нас и нашата същност. Подробности за акцията можете да намерите в албума ни във FB.
  • Пчела от А до Я – образователна акция, съвместно със студентите на проф. Паунов от НХА, Катедра “Книга и печатна графика”. С подкрепата от страна на HARMONICA ще успеем да разработим достатъчно пълни и професионално илюстрирани информационни табла, които разказват за живота и хабитата на пчелите, кои са най-големите им врагове, къде живеят и защо са важни за нас хората. Акцията е насочена към учениците от средните класове, в училищата от цялата страна. Първото ни посещение на училище беше в с. Равно поле. 
образователна акция Пчела от А до Я

“Пчела от А до Я” в ОУ “Христо Ботев”, с. Равно поле

  • TRY TO BEE – интерактивна акция. Try To Bee е съвместно разработен технологично-артистичен интерактивен проект с Антон Иванов, НХА (арт директор в кампанията “На пчелите с любов”). На този етап това е единственият нестартирал проект от отделните по-мащабни акции от кампанията, тъй като търсим адекватно и релевантно финансиране за него.

Проектът е оригинален и би представлявал голям интерес особено за по-дигитално и технически настроените хора.

При проявен интерес от страна на инвестиращи лица, можем да представим разбраотен идеен проект и план за дейността.

IV. Финален – в този етап успяхме да съберем данни от едно проучване на пчеларския сектор, което кръстихме “Преброяване на пчелните семейства – 2015г.”, да предоговорим възможностите за устойчиво и стабилно партньосртво с институциите, които са от най-голямо значение за решаването на проблема с пчелите, да измерим влиянието на кампанията с оглед информираността на хората. В финалното проучване се включиха 138 пчелари от цялата страна. Данните от проучването са обработени и ще бъдат официално публикувани в най-скоро време.

"Преброяване на пчелните семейства 2015"

Инфо графика от изследването към кампанията “На пчелите с любов” – “Преброяване на пчелните семейства 2015”

V. Отчет и мониторинг – след успешно приключилите дейности от кампанията “На пчелите с любов”, дойде време и за равносметката. Оказа се, че не само сме се справили отлично по отношение на разпределение на средствата спрямо заложените цели, но и отзвукът от кампанията още се носи в пространството. Това естествено предразположи екипа към размисъл, дали да не продължим да поддържаме темата сред обществото като превантивна мярка срещу възможните негативни последствия върху пчелите и върху хората, настъпващи в резултат на недобронамерена човешка дейност.

Именно поради това кулминацията на нашата кампания дойде най-накрая с рекламната анимация, която да ни подсеща да вминаваме какво правим и че макар някои грешки да ни се струват по-скоро малки и незначително, те всъщност могат да доведат до сериозни последствия! Благодарим на Георги Златков за криейтив частта и на Аспарух Петров за великолепната анимация и режисура на клипа, за разтапящия меден глас благодарим на Иваил Симеонов, а за звукообработката на LP Studio.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s